2010. október 11., hétfő

Én ápolom, ő eltakar

Alopecia mellett, aki immár 15. éve ragaszkodik hozzám, a parókám is kitartó társam. Hat éve helyettesíti saját hajamat, naponta átlag 10 órában, amit nem kis teljesítmény elviselni. Éppen ezért fordítok különös figyelmet arra, hogy hol és milyen minőségű fejrevalót választok. Eddig nekem csak emberi hajból készült parókám volt, így az itt leírtak kizárólag erre a parókatípusra vonatkoznak! (Fontos itt megjegyezni, hogy a műszálhajas paróka másféle gondozást és hajápoló termékeket igényel. Minden esetben tájékozódni kell a paróka ápolásáról, tárolásáról az eladónál! A műszál hajas paróka ápolásáról röviden itt olvashatsz.) Szerencsére manapság már a legtöbb paróka teljes mértékben lehetővé teszi, hogy jól szellőzzön a fejbőr, mivel a haj csíkokban van varrva, és két csík haj között egy kis rés található. A paróka teljesen felfekszik a fejre, ott pedig a hajcsíkok egymásra omlanak, így teljesen természetes hatást keltenek, a "rések" pedig egyáltalán nem látszanak.
Mindez persze kicsit óvatos kezelést igényel tároláskor, mosáskor és szárításkor, de egyáltalán nem ördöngösség a dolog.
A paróka vásárlásakor beszereztem egy műanyag fejet, amin minden este megpihenhet. Itt a rakoncátlan tincseket is eligazítom, hogy reggel ne érjen meglepetés a formáját illetően. Utazáshoz egy nagyon praktikus összerakható parókatartóm van, ami leheletnyi súlyú, és kevés helyet foglal. Amíg nem volt ilyenem, mindig nagyon kreatívnak kellett lennem: sokszor neveztem ki egy-egy olvasólámpát vagy előszobafogast a szállodában parókatartónak. :-)
Mosáskor a műanyag fejet használom, és hogy ne csússzon le róla a haj, ráragasztottam egy összetapasztott tépőzárat, amihez gombostűvel oda tudom tűzni a parókát. Lehet, hogy ez egy kicsit fapados megoldás, de megalkotásakor az elegancia helyett a célszerűség lebegett a szemem előtt. A mosásra általában hetente egyszer kerül sor, és mivel emberi hajból készült parókám van, normál sampont használok, amit egy kis langyos vízzel felhígítva oszlatok el a fürdőkádban egy lavóron trónoló "hajamon". Víz-sampon-masszírozás-víz-sampon-masszírozás-víz-hajbalzsam-víz műveletsor után következik a szárítás, melyhez fodrászszék gyanánt a lecsukott fedelű mosógépemet neveztem ki. A műveletet este szoktam elvégezni, hogy legyen ideje éjjel a hajcsíkoknak és az azokat rögzítő gumiszalagoknak alaposan megszáradniuk. Zselézni, formára igazítani, hajlakkozni már másnap reggel induláskor szoktam, és mivel a hajam elalvása miatt nem kell aggódnom, rengeteg időt spórolok és mindig jól fésült vagyok. Kívánhat ennél többet egy nő a reggeli rohanás közepette?

Nincsenek megjegyzések: